الجمعة، 18 يناير 2019

الحياة اليومية في مصر (أواخر القرن التاسع عشر)

Everyday Life of Egypt
(late 19th Century)
الحياة اليومية في مصر
(أواخر القرن التاسع عشر)
وظلت مصر تحت حكم محمد علي تبقى اسمياً محافظة عثمانية. تم منح مركز دولة تابعة مستقلة أو خديفيات في عام 1867 ، وهو وضع كان سيبقى في مكانه حتى عام 1914.
اكتملت قناة السويس ، التي شُيدت بالشراكة مع الفرنسيين ، في عام 1869. وأدى بناءها إلى ديون هائلة للبنوك الأوروبية ، وتسبب في استياء شعبي بسبب فرض ضرائب باهظة لازمة لها. في عام 1875 ، أُجبر إسماعيل على بيع حصة مصر في القناة إلى الحكومة البريطانية. في غضون ثلاث سنوات ، أدى ذلك إلى فرض السيطرة على البريطانيين والفرنسيين الذين جلسوا في الحكومة المصرية ، و "مع السلطة المالية لحملة السندات وراءهم ، كانت القوة الحقيقية في الحكومة".
حالات أخرى مثل الأمراض الوبائية (مرض الأبقار في ثمانينيات القرن التاسع عشر) ،
أدت الفيضانات والحروب إلى الانكماش الاقتصادي وزادت من اعتماد مصر على الديون الخارجية أكثر من ذلك.
في السنوات الأخيرة ، أصبحت الأسرة دمية بريطانية. حكم إسماعيل وتوفيق باشا مصر كدولة شبه مستقلة في ظل سيادة العثمانيين حتى الاحتلال البريطاني عام 1882.

People at a mosque in Cairo

Snake charmer

Street in Cairo

Barber shop

Fellah women

Group of Sudanese in Egypt

Luxor, Ramesses II

Merchant women

Mobile Arab restaurant in Egypt

Musicians with their stringed instruments

A group of Bisharin before their tent at Wady Halfa, Egypt

Ancient transportation, Nile, Egypt

Cairo New Hotel

Down Nile from Kasr-el-Nil (Nile bridge), Egypt

Feed boats (trodden straw) unloading on the Nile, Egypt

Great Sphinx of Giza

Men ridding on their donkeys

Mit Rahine (statue Ramses)

In front of Temple of Amun gateway in Luxor

Children on a horse wagon

People with their camels on the Nile

People with their donkey cart

Pottery shipping at Nile River

The Great Sphinx of Giza

The Great Sphinx of Giza

The irrepressible donkey boys at Cairo

Women with their donkey cart




Everyday Life of Egypt
(late 19th Century)
Egypt under the Muhammad Ali dynasty remained nominally an Ottoman province. It was granted the status of an autonomous vassal state or Khedivate in 1867, a status which was to remain in place until 1914.
The Suez Canal, built in partnership with the French, was completed in 1869. Its construction led to enormous debt to European banks, and caused popular discontent because of the onerous taxation it required. In 1875 Ismail was forced to sell Egypt’s share in the canal to the British government. Within three years this led to the imposition of British and French controllers who sat in the Egyptian cabinet, and, “with the financial power of the bondholders behind them, were the real power in the Government.”
Other circumstances like epidemic diseases (cattle disease in the 1880s),
floods and wars drove the economic downturn and increased Egypt’s dependency on foreign debt even further.
In later years, the dynasty became a British puppet. Isma’il and Tewfik Pasha governed Egypt as a quasi-independent state under Ottoman suzerainty until the British occupation of 1882.


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق