Translation and Transliteration
Tomb of the two brothers, Khnum-Nakht and Nekht-Ankh
Body Coffins
Note 1 -
Hieroglyph are presented vertically and centrally on the front of each coffin
Note 2 -
Khnum was worshiped as the Ba of Osiris at Shas-Hetep
(close to the modern day Asyut)
Canopic Chest, Nekht-Ankh
Canopic Jars, Nekht-Ankh
Canopic Jars of Nekht-Ankh
Notes:
Canopic jars are protected by the four sons of Horus, said to be the children and also the 'souls' of Horus. They are also called the 'friends of the king' and assist the deceased monarch in ascending into the sky. Their afterlife mythology led to important roles in the funerary assemblage, particularly in association with canopic jars.
Each deity was guarded by one of the funerary goddesses, though there was some variation in this linkage. The group may have been based on the symbolic completeness of the number four alone, but they are often given geographic associations and hence became a kind of regional group.
The four gods were the:
1. human-headed Imseti who guarded liver (guarded by the goddess Isis)
2. baboon-headed Hapy who guarded lungs (protected by the goddess Nephthys)
3. jackal-headed Duamutef who guarded stomach (often protected by the goddess Neith)
4. falcon-headed Qebesenuef, guardian of intestines
(often protected by the goddess Serket).
Serket's full title is Serket Hetyt which is translated as 'she who causes the throat to breath' a euphemistic reference to the deadly scorpion.
The word throat (Htyt) is represented by the Gardiner F10 symbol
(reference Pam Scott, 2006).
The four gods were sometimes depicted on the sides of the canopic chest and had specific symbolic orientations, with:
1. Imseti aligned with the south
2. Hapy with the north
3. Duamutef with the east
4. Qebesenuef with the west
They were also depicted on the long sides of coffins and sarcophagi with:
1. Hapy and Qebesenuef being placed on the west side
2. Imseti and Duamutef were placed on the east
Before the 18th Dynasty canopic jars were given human headed stoppers and from the 18th Dynasty they were given the more characteristic representation or human, jackal, hawk and baboon.
الترجمة والترجمة
قبر الأخوين خنوم-نخت ونخت-عنخ
توابيت الجسم
الملاحظة 1 -
يتم تقديم الهيروغليفي عموديًا ومركزيًا في مقدمة كل تابوت
ملاحظة 2 -
كان Khnum يعبد باسم با أوزوريس في Shas-Hetep
(بالقرب من العصر الحديث)
كانوبي الصدر ، نخت-عنخ
الجرار الكانوبية ، نخت-عنخ
الجرار الكانوبية لنخت-عنخ
ملاحظات:
إن الجرار الكانوبية محمية بأربعة أبناء حورس ، الذين يقال إنهم الأطفال وأيضا "أرواح" حورس. وتسمى أيضا "أصدقاء الملك" ومساعدة الملك المتوفى في الصعود إلى السماء. أسطورة الحياة الآخرة أدت إلى أدوار مهمة في التجمع الجنائزي ، لا سيما بالتعاون مع الجرار الكانوبية.
كان يحرس كل إله من قبل واحدة من الآلهة الجنائزية ، على الرغم من وجود بعض الاختلاف في هذا الربط. ربما تكون المجموعة قد استندت إلى الإكمال الرمزي للرقم الرابع وحده ، لكنها غالباً ما تُمنح روابط جغرافية ، وبالتالي أصبحت نوعًا من المجموعات الإقليمية.
الآلهة الأربعة كانوا:
1. إيمسيتي التي يرأسها الإنسان والتي تحرس الكبد (تحرسها الإلهة إيزيس)
2. هابي البابون برأسه الذي يحرس الرئتين (يحميها آلهة نفتيس)
3. دواموتيف برأس ابن آوى الذي كان يحرس المعدة (غالباً ما تحميها الإلهة نيث)
4. الصقر برئاسة Qebesenuef ، الوصي على الأمعاء
(غالبا ما تكون محمية من قبل آلهة Serket).
العنوان الكامل ل Serket هو Serket Hetyt الذي يُترجم على أنها "هي التي تسبب الحلق في التنفس" إشارة مبهمة إلى العقرب القاتل.
يتم تمثيل كلمة الحلق (Htyt) بواسطة رمز Gardiner F10
(المرجع بام سكوت ، 2006).
كانت الآلهة الأربعة تُصور أحيانًا على جوانب الصدر الكانوبي وكانت لها توجهات رمزية محددة ، مع:
1. Imedeti الانحياز مع الجنوب
2. حابي مع الشمال
3. Duamutef مع الشرق
4. Qebesenuef مع الغرب
كما تم تصويرها على جوانب طويلة من التوابيت والتوابيت مع:
1. يتم وضع حابي و Qebesenuef على الجانب الغربي
2. تم وضع Imseti و Duamutef في الشرق
قبل أن تُعطى الجرار الكانوبية التي تعود إلى القرن الثامن عشر سدادات برأسية من البشر ، ومن السلالة الثامنة عشر أعطيت لهم تمثيل أكثر خصوصية أو إنسانية ، ابن آوى ، صقر وقرد البابون.
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق