The dynamics of permanence and change in Egyptian art are well reflected in this statuette of Amunhotep III.
The form of the striding male figure dates back to as early as the Third Dynasty
(circa 2675– 2625 B.C.E.).
The Blue Crown did not appear until right before the Eighteenth Dynasty
(circa 1539 B.C.E.), more than one thousand years later.
The style was completely new: unlike most Egyptian kings, Amunhotep III
allowed himself to be portrayed as an aging man with a noticeable paunch and sagging jowls
Wood, gold leaf, glass, pigment
Thebes, Egypt
1390-1352 B.C.E.
late XVIII Dynasty
New Kingdom
DIMENSIONS
Total height: (26.3 cm)
Base: (16 x 2.7 x 6 cm)
Standing wooden statuette of Amenhotep III on inscribed wooden base. Conventional composition with left leg advanced, arms missing possibly originally pendant by sides. "Blue Crown," a separate piece, with uraeus body coiled in front, square opening for uraeus head now missing and certainly of metal. Eyebrows and outlines of eyes in purple-blue glass, eyes in white and black glass. Nipples made separately. Long gold leaf kilt with wide border at top with incised lozenge design; pleats of kilt incised and filled with brown substance; front of kilt folded in triangular form with incised bead design, on each side two tie strings (in raised relief) terminating in lotus buds. Kilt undercut. Small metal loop on back of neck probably for attachment of gold foil ribbons of crown. Face made of separate piece of same wood as body. Base probably of different wood. Inscribed, four sides and top of base; top rear of kilt. Inscription on top rear of kilt. Inscription suggests object was a cult statue made after death of subject. Body shows Amarna influence. Condition: Arms missing. Considerable area of gold lost from right front of kilt. Some of gold of forehead band missing.
أمهونتب الثالث
تنعكس ديناميكيات الدوام والتغيير في الفن المصري بشكل جيد في هذا التمثال لأمنحوتب الثالث.
يعود تاريخ شكل الذكور الممدود إلى عصر الأسرة الثالثة
(حوالي 2675– 2625 قبل الميلاد).
لم يظهر التاج الأزرق حتى قبل الحقبة الثامنة عشرة مباشرة
حوالي 1539 قبل الميلاد
بعد أكثر من ألف سنة
كان النمط جديدًا تمامًا: على عكس معظم ملوك مصر ، أمونة حتب الثالث
سمح لنفسه أن يصور كرجل الشيخوخة مع الكعك ملحوظ والخيول المتداعية
الخشب ، أوراق الذهب ، الزجاج ، الصباغ
طيبة مصر
1390-1352 قبل الميلاد
أواخر عهد الأسرة الثامنة عشر
مملكة جديدة
الأبعاد
الطول الكلي: (26.3 سم
القاعدة: (16 × 2.7 × 6 سم
تمثال خشبي ثابت لأمنحتب الثالث على قاعدة خشبية منقوشة. التكوين التقليدي مع الساق اليسرى المتقدمة ، والأسلحة في عداد المفقودين ربما قلادة الأصل من قبل الجانبين. "التاج الأزرق" ، قطعة منفصلة ، مع جسد الملائكة ملفوفة في الأمام ، وفتح مربع لرأس الصلجان مفقود الآن وبالتأكيد من المعدن. الحواجب والخطوط العريضة للعيون في الزجاج الأزرق الأرجواني عيون في الزجاج الأبيض والأسود. الحلمات مصنوعة بشكل منفصل. نقبة ذات أوراق ذهبية طويلة ذات حدود عريضة في الأعلى مع تصميم معينات محززة ؛ الطيات من نقبة الداخل ومليئة مادة البني ؛ أمام طي النقبة في شكل مثلث مع تصميم حبة مدببة ، على كل جانب اثنين من خيوط التعادل (في رفع الإغاثة) تنتهي في براعم اللوتس. النقبة تقوض. حلقة معدنية صغيرة على ظهر الرقبة ربما لتعلقها بشرائط من رقائق الذهب من التاج. وجه مصنوع من قطعة منفصلة من نفس الخشب كجسم. قاعدة من المحتمل مختلفة من الخشب. مكتظ ، أربعة جوانب وأعلى قاعدة ؛ الجزء الخلفي العلوي من النقبة. النقش على الجزء العلوي من النقبة. يشير النقش إلى أن القطعة كانت تمثالًا ثقافيًا صنع بعد وفاة الشخص. الجسم يظهر تأثير العمارنة. الحالة: الأسلحة في عداد المفقودين. منطقة كبيرة من الذهب فقدت من الجبهة اليمنى من النقبة. بعض من الذهب من الجبين الفرقة في عداد المفقودين
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق